MAĞAZA TASARIMI ve BİLİNMESİ GEREKENLER

mağaza tasarımı

mağaza tasarımı ve mağaza dekorasyonu

MAĞAZA DEKORASYONU

Girişimci ruh hem hayatımızın kalitesini artıran hem de yeni olanaklar sağlayan bir dinamiktir. Yeni bir mağaza girişimci ruhların ilk önceliğidir. Dolayısıyla bu cesur başlangıcın en doğru şekilde planlanması ve o doğrultuda ilerleme kaydedilmesi gerekir. Bir mağaza dekorasyonu, her yönüyle ele alınması gereken, kolay gibi görünse de çeşitli katmanlar içeren ince bir meseledir.

Mağazanın lokasyonu onun tanınırlığı açısından belki de en önemli unsurdur. Mağazanın hedef kitlesine olan stratejik yakınlığı ve kalabalık kesimlere ulaşması çoğunlukla cadde üzerinde bulunmasıyla mümkündür. Lokasyon kadar mağazanın iç genişliği de aynı ölçüde önemlidir. Zira çok geniş bir mağaza hem m2 açısından mali külfeti artıracaktır hem de o genişliği abartılı ve gereksiz biçimde ürünlerle doldurmak gerekecektir. Her durumda dezavantaj olduğu akıldan çıkarılmamalıdır.

Mağazanın lokasyonu; cadde gibi kalabalık yerlere yakın olduğu kadar satılan ürün/hizmetlerin hedef kitlesine de hitap edecek bir konumda belirlenmelidir. Mağazanın konuşlanacağı bölgedeki müşteri profili, alım gücü ve bölge insanının ihtiyaçları ince eleyip sık dokunmalıdır. Servis hizmeti de müşterilerin memnuniyetine odaklanacak şekilde olursa, alıcı kitlesinin hızla artacağı kesindir. Burada altın kural güleryüz ve hoşgörülü hizmet anlayışıdır.

Mağaza dekorasyonunda en göze çarpan detay ise elbette ki aydınlatmadır. Genellikle mağaza kriterlerinin dışında yanlış tercihlerle işe başlanır. Burada temel mesele ister sıcak ister soğuk renkler olsun, ürünlerle bütünleştiğinde aydınlatmanın sıcak bir havayı müşterilere yansıtabilmesidir. Kimileri mekan dizaynında soğuk renkleri baz olarak kullanmak isteyebilir. Bu durum sıcak bir aydınlatma seçeneği ve uygun ürün tamamlamasıyla etkili bir nitelik kazanacaktır. Yani dekorasyonu avantaja çevirme şansı da mümkündür, faciaya dönüştürme olasılığı da…

Reklam pratiğinin doğru uygulanması için tabelada hassas davranılmalıdır. Dekorasyon tabeladan baskın çıkarsa, marka prestij kaybı yaşayacaktır. Bu tip durumlarda ivedilikle teşhis konulmalı ve uygun çözüme gidilmelidir. Alışveriş yaptığınız ve beğendiğiniz mağazaları bir an olsun zihninizde canlandırın. Tamamı uygun bir aydınlatma ve şık bir vitrinle donatılmıştır. Bu etmenler yönünden eksik kalanlarsa zarar etmeye ve sönüp gitmeye mahkumdur. Zira mağazalarda ilk görüşte aşk vitrinlerde başlar ve aydınlatmaların sıcaklığıyla kalbinize dolar…

Bora ÇAKILKAYA

bora@p-arch.com