ENİYİ MAĞAZA NASIL TASARLANIR.?

ENİYİ MAĞAZA NASIL TASARLANIR?

1_1_MISS_POEM_02

MAĞAZA DEKORASYONU

Kendinize  mağaza hazırlamak istiyorsunuz veya bir içmimar ile  çalışacaksınız ,bilmeniz  gereken temel prensipler aşşağıda.

Mağaza tasarımı yapmak  keyifli bir süreçtir , mağaza konsepti hazırlama aşaması temel sorular ile  başlar.

a- Ürün tipi ve boyutları

b- Sergileme tercihleri

c- Ürün & müşteri psikolojisi

d- mağaza sınıflaması yapılarak hangi grup kitleye hizmet  vereceği.

e- vitrin kurgusu

f- depo için istenen m2

g- kasa paket ölçüleri ve satış standartı.

Bu sorular  eşliğinde mevcut  mekan üzerinde çalışmalar  yapılabilir.

Vitrin müşteriyi  davet  eden önemli alandır, Vitrin kurgusu sürekli değişebilir ve yenilenebilir olmalıdır.Bunun üzerine  aydınlatması ise  noktasal ve net aydınlatan elemanlar olmalıdır.

Mağaza girişi minimum 2 kişinin rahat geçebileceği oranda  olmalıdır, Kapılarda  güvenlik anteni düşünülmelidir,mekanın zemin malzemesi Seramik , parke ,epoksi…vs  olabilir. Zemin malzemesinin mat olması teknik olarak kaygan yüzeyden  etkilenmeyi ayrıca yerde  oluşacak  yansımalardan  dolayı mekanın  aydınlatmasını  olumlu  etkileyecektir.

Duvar  yüzeyler  bir çok  malzeme  ile  kaplanabilir veya boyanabilir. Konsept’e  uygun ,yeterliliği  olan ürünle  duvar ürün arasındaki  denge korunmalıdır. Karmaşık renk ve  desenlerden kaçınılmalıdır.Ürünün algısını  bozabilecek aksesuar ve texture’lar  olmamalıdır.

Tavan kurgusu ise zenginlik  katılabilecek önemli m2 lerdir. Tavanda mekanik ve  elektrik  olarak  birçok detay bulunur ve bu detayları  örtmek  için  ideal  çözümler  bulunur. Tavanın  alçıpan ile  kaplanması  ve  uçan  tavanlar ile  desteklenmesi, farklı  renk ve  materialler ile  desteklenmesi uygun olabilir. Diğer  çözüm  ise  tavanı  kapatmadan detayların  bez ile kaplanarak ,siyah mat boya  ile boyanması  çözümlerden biridir.

PART 01

Bora ÇAKILKAYA

www.p-arch.com

bora@p-arch.com